sobota, 15 stycznia 2011

Drama cz. II (jap. dorama)

Dorama – japoński termin opisujący popularny serial telewizyjny w Japonii. Termin ten,choć ma swoje korzenie w języku angielskim,to jego znaczenie jest wyjątkowo japońskie. 

Doramy są podstawą codziennej ramówki, emitowane są rano, w godzinach popołudniowych i wieczornych. Jeśli serial cieszy się szczególną oglądalnością może powstać do niego specjalny odcinek – epilog. 

Istnieje wiele gatunków doram, np. : obyczajowe,romantyczne, detektywistyczne, seriale sensacyjne, komediowe,dramaty, horrory itp.

Podobnie jak w dramach koreańskich ważny jest opening, który określa ogólny ton serialu. Muzyka jest także umieszczona w tle i używana zazwyczaj w strategicznych punktach odcinka,mając na celu podkreślenie nastroju danej sceny.

Prawdę powiedziawszy, to moim zdaniem drama koreańska nie różni się tak bardzo od japońskiej. Język jest inny, pokazane są inne zwyczaje i obrzędy,ale często się łapie na tym,że tylko po języku jestem w stanie odróżnić skąd dana drama jest.

No i oczywiście,na koniec wymienię dramy, które obejrzałam i polecam :

Hanazakari no Kimitachi e    



Hana Yori Dango / Hana Yori Dango 2 / Hana Yori Dango Finał 


2 komentarze:

  1. Taaak, love-drama :). Nie wiedziałam, że w Japonii jest to nazywane droamą, dla mnie i tak będzie dramą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak właściwie, dramy to nic innego, jak specyficzny rodzaj seriali - tyle, że egzotycznych i, przede wszystkim, jak zrozumiałam, krótkich. Te dwa powody powinny wystarczyć, bym w końcu się na jakąś skusiła ^^

    OdpowiedzUsuń