sobota, 15 stycznia 2011

Zodiak Chiński

Zodiak chiński składa się z 12 postaci - zwierząt. Każde z nich przypisane jest do konkretnego roku.

Legenda głosi, iż pewnego razu Budda zaprosił do siebie wszystkie stworzenia. Na jego wezwanie zjawiło się 12 zwierząt.Wśród nich był : Szczur, Bawół, Tygrys, Królik, Smok, Wąż, Koń, Koza, Małpa, Kogut, Pies oraz Dzik (lub Świnia). Budda odwdzięczył się za tą wizytę i każdy rok w cyklu nazwał imieniem zwierzęcia,które przybyło do Niego.(cykli jest 12)

Dodatkowo wyróżnia się 5 żywiołów. ( Jest to cykl 60letni)
  • wodę,
  • ogień,
  • ziemia,
  • drewno
  • metal
Tutaj możesz sprawdzić kim jesteś ;)

3 komentarze:

  1. Looolcik, już wiem o co chodzi z tym kalendarzem chińskim :). Sparwdziłam. Jestem bawołem x)

    OdpowiedzUsuń
  2. kalendarz jest git ;) a ich kultura jest bardzoo ciekawa ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem Smokiem ^^ Choć zawsze wydawało mi się dziwne, klasyfikować ludzi urodzonych w tym samym roku jako podobnych do siebie charakterem. W życiu codziennym nigdy nie znalazłam dla tego potwierdzenia, a za to wiele zaprzeczeń.

    OdpowiedzUsuń